Anmeldelsen
Rigtigt fornuftigt produkt på Delta First Class.
Denne anmeldelse er baseret på en indenrigstur på Delta First Class imellem New York JFK og Fort Lauderdale på Delta´s A321.
-
Check-in og Fast Track
-
Boarding procedure
-
Sæde
-
Catering ombord
CPHSpotlight testede SAS kommende Skyteam partner Delta Airlines, indenrigs First Class produkt på en flyvning imellem New York´s JFK lufthavn og Fort Lauderdale.
Modsat det de fleste Europæiske flyselskaber tilbyder på flyvninger lokal i Europa, så tilbyder de Nordamerikanske flyselskaber brede sæder med godt med benplads når man køber en premium billet til lokal Nordamerikansk flyvning.
Når det er sagt, så er det til gengæld langtfra altid roser der flyder med på vejen når det kommer til catering ombord, eller lounge adgang. Når det gælder det sidste, så er adgang til lounge normalt ikke inkluderet i billetten i Nordamerika, med mindre da at man køber visse særlige transkontinetale billetter, med et opgraderet produkt.
Men hvordan er produktet så? Jo, det kan du læse lidt mere om her.
Tvivlsom Fast track
Vel ankommet til JFK gik vi til Delta´s Premium check-in område som virker fint og nemt overskueligt.
Starten var dog en anelse tvivlsom, idet vi oplevede en del problemer med check-in automaten. Der var ingen hjælp at hente hos personalet som insisterede på at vi skulle checke ind på automaterne, så over til en anden maskine og starte forfra på ny.
Da vi havde checket ind på automaten mødte vi til gengæld en helt anden gæstfrihed og serviceminded betjening ved baggage drop-off. Dernæst gik turen videre til “Fast” track, og gåseøjnene kommer helt til sin ret her, for der var absolut ingen styr på Fast Track, og mennesker blev smidt på kryds og tværs, alt imens vi fik lov at vente i ca. en halv time inden vi fik lov at komme igennem security.
Also Read: Journey of Diana Prince into the Wonder Woman Empire

Loungen må du drømme dig til
For som nævnt tidligere så er et loungebesøg ikke inkluderet i billetten når du flyver på First Class indenrigs i USA. Og selvom SAS lige om lidt bliver partner med Delta, så nytter det ikke noget at du vifter med Guld eller diamantkortet, med mindre du flyver på en international flyvning samme dag (og her tæller Canada og Mexico ikke med!). Delta forlanger nemlig at Skyteam partnernes premium medlemmer flyver på en international flyvning samme dag, for at status skal give adgang til en Delta lounge.
Velkommen ombord
Boarding startede med priority, og vi var ombord som de første på maskinen, og blev pænt budt velkommen. Kort efter blev vi tilbudt noget at drikke, og lynhurtigt stod der et par friske glas appelsinjuice på vores pladser. De knap så charmerende plastikkopper kunne ikke tage humøret fra os, for servicen var rigtig fin her fra starten af.
Servicen overrasker
Ofte hører vi om den tvivlsomme service ombord på de Nordamerikanske flyselskaber, men lad os slå fast med det samme, at det gjorde sig bestemt ikke gældende på den pågældende flyvning.
Delta´s cabin crew var fantastiske, og utroligt servicemindede, og leverede en fantastisk service hele flyvningen igennem.
Kort efter vi var kommet i luften blev vi igen tilbudt drinks, og da det var en morgenflyvning takkede undertegnede ja til lidt mere appelsinjuice. Dernæst var det tid til en solid omgang morgenmad, som bestod af en frugt anretning, lidt youghurt med granola, en croissant, og så min valgte varme ret, en yderst lækker omelet. Ja du læste rigtigt, her var en omelet som virkeligt overraskede, og var særdeles veltilberedt og velsmagende.
På den knap 3 timer lange flytur fra New York til Fort Lauderdale kom personalet igennem kabinen med kort mellemrum, og stod klar så snart man bad om noget. Og inden vi havde set os om dukkede Fort Lauderdales solbeskinnede strande op som vi nærmede os ude fra Atlanten, for kort efter at blive afløst af lufthavnens landingsbane.
Var det pengene værd?
First Class er efterhånden blevet en halvdyr affære i USA, og når man ikke får lounge produktet med, så kan det blive en diskussion med dig selv om du er villig til at betale pengene for at sidde i bredde sæder forrest i flyet.
Baseret på vores flyning på denne tur, så har Delta et rigtigt godt produkt, men det retfærdiggører ikke at man betaler over 3.000 kroner for en enkeltbillet fra New York til Fort Lauderdale, når man ikke engang får loungebesøg med i prisen.
Coverage: 50 Ways to Wear a Hat
Delta Airlines – kommende SAS partner
- SAS indtræder pr. 1. september i Skyteam og bliver dermed partner med Delta Airlines
- Det forventes at SAS og Delta kommer til at indgå i et tæt partnerskab
- SAS Eurobonus medlemmer vil komme til at optjene point hos Delta, mens Delta´s Skymiles medlemmer vil optjene hos SAS.