Denne opgradering er endnu et skridt mod et tættere samarbejde med Air France/KLM, som er minoritetsejer af SAS.
Samtidig kan den ses som et svar på den stigende efterspørgsel blandt kunderne for en premium serviceoplevelse, ikke mindst blandt selskabets ikke-Skandinaviske kunder som er vant til et højere serviceniveau fra andre selskaber.
Produktet sigter tydeligvis mod at møde forventningerne hos dem, der prioriterer komfort, fleksibilitet og høj servicekvalitet.
Forbedret kundeoplevelse
SAS’ nye European Business Class er designet til at styrke flyselskabets position på markedet og forbedre kundeoplevelsen.
Dette initiativ skal ikke kun tiltrække flere regionale og internationale premium-rejsende, men også understøtter SAS’ langsigtede strategi om at positionere København som et globalt knudepunkt for skandinavisk og europæisk luftfart.
Hos SAS har man et fokus på at etablere sig som et flyselskab i den Europæiske top.
“Mange af vores komfort- og kvalitetsfokuserede rejsende forventer en klart defineret europæisk Business Class, der stemmer overens med internationale standarder. Med genintroduktionen af European Business Class sikrer vi, at SAS tilbyder en premium-oplevelse, som passagerer kan forvente fra et topflyselskab.”
Paul Verhagen, CCO Scandinavian Airlines
Hvad kan passagererne forvente af det nye produkt?
Den genintroducerede Business Class vil blive tilbudt på alle internationale europæiske flyvninger, herunder ruter inden for Skandinavien. De nye Business Class billetter udbydes i salg fra den 6. maj.
Passagererne kan se frem til en række forbedringer:
Forbedret madoplevelse: Et nyt koncept for mad og drikke, der giver en mere fleksibel og premium spiseoplevelse, herunder genanvendeligt service, som imødekommer de forskellige behov hos Business Class-rejsende.
Dedikeret kabine: En sektion foran på flyet, der er reservet til Business Class-rejsende og skilt fra resten af kabinen med et gardin og overliggende skillevæg.
Blokerede mellemsæder: Dette tiltag giver passagererne mere plads og privatliv under flyvningen.
Prioriteret service i lufthavne: Passagererne vil nyde godt af prioriteret check-in, boarding samt adgang til flere lounger, hvilket sikrer en problemfri rejseoplevelse fra start til slut.
SAS lægger også vægt på bæredygtighed med sit nye madudbud, der fokuserer på at reducere madspild, øge lokale indkøb og erstatte plast med komposterbare materialer, herunder skiftet til genanvendeligt porcelænsservice.
Konklusion
Med den nye European Business Class understreger SAS sit engagement i at levere en premium rejseoplevelse, der tilfredsstiller de stigende krav fra ikke mindst transferpassagererne på de længere ruter.
Flyselskabets fokus på komfort, service og bæredygtighed vil uden tvivl gøre denne oplevelse til en attraktiv mulighed for dem, der ønsker at rejse med stil og bekvemmelighed. Der er dog heller ingen tvivl om, at det bliver nogle markant dyrere billetter end de nuværende Plus billetter.
Det skal således blive spændende at følge fremtiden for SAS nye Europæiske Business Class. Med lanceringen er der dog heller ikke nogen tvivl om at SAS er tilbage som et full-service selskab, der ønsker at placere sig i toppen af International luftfart, og med et fokus på premium passagererne.